dig med et godt tilbud, så ved du, at det eksisterer. Du har givetvis også oplevet at takke ja til et tilbud eller to, og derfor ved du også, at en dygtig telefonsælger kan sit kram.
Spørgsmålet er, om det overhovedet er lovligt at ringe til kunderne for at sælge sit produkt? Svaret er både og – det afhænger nemlig af, hvilken virksomhed du ringer fra, og ikke mindst hvem du ringer til.
B2C-salg: Hvem må du ringe til?
Som udgangspunkt er det ikke lovligt for en telefonsælger at ringe til private kunder med et tilbud, medmindre du sælger én af følgende produkter/ydelser:
Samtidig må velgørende organisationer og almennyttige foreninger kontakte private forbrugere uden forudgående samtykke.
B2B-salg: Hvem må du ringe til?
Virksomheder er ikke på samme måde som private forbrugere beskyttet mod telefonsalg, og derfor må du gerne ringe til kunderne, hvis du handler med andre erhvervsdrivende.
Betyder det, at du må ringe på livet løs for at sælge, hvad du nu måtte have lyst til? Grundlæggende så ja, men det er ikke nødvendigvis den bedste strategi. Faktisk er det med stor
sandsynlighed den værste måde at gribe telemarketing an på, og du opnår med sikkerhed ikke succes på denne måde.
Direkte telefonsalg kræver både en dygtig telefonsælger og en klar plan for, hvem du skal tale med, hvornår du bør ringer og hvad du skal sælge. Har du det? Det har vi – og derfor er Copenhagen Telemarketing en god samarbejdspartner at have i ryggen, hvis du vil øge dit salg gennem telefonen.
Når snakken falder på telemarketing, forveksles de to begreber ”direkte telefonsalg” og ”mødebooking” ofte med hinanden. Det er ikke så sært – et dygtigt telemarketingbureau varetager begge dele – men der er forskel, og du skal kende forskellen og vide, hvad du leder efter, hvis du skal have succes med din telemarketingstrategi.
For at forstå forskellen skal vi have defineret, hvad det enkelte begreb dækker over:
Direkte telefonsalg udføres af en telefonsælger, og her er målet – som navnet antyder – at sælge dit produkt, din ydelse eller din service gennem en telefonsamtale.
Mødebooking udføres af en mødebooker, og her er målet – som navnet også antyder – at booke et møde til dine sælgere, så de efterfølgende kan tage kontakt uden at spilde tid på at komme igennem til den rigtige person, indhente oplysninger om budgetter m.m. samt aftale et møde.
Skal du så vælge direkte telefonsalg eller mødebooking, når du vil gøre telemarketing til en fast del af din salgsstrategi? Det afhænger af flere forskellige ting, og dem tager vi et kig på nedenfor, så læs endelig videre.
Har du et produkt eller en ydelse, der kan sælges, uden at du skal sende en sælger ud til kunden for at demonstrere det? Ja, så kan direkte telefonsalg meget vel være en god løsning.
Hos Copenhagen Telemarketing sætter telefonsælgeren sig grundigt ind i din virksomhed, dit brand og dit produkt, så vi ved nøjagtigt, hvad du står for. Autenticiteten er altafgørende for den gode dialog, og det er vigtigt, at kunden kan mærke, at sælgeren brænder for både produktet og kommunikationen som helhed – alternativt bliver telefonsælgeren verfet af som den irriterende type, og dét skaber ikke resultater.
I fællesskab opsætter vi en række mål for din telemarketingstrategi, og vi arbejder altid dedikeret og effektivt for at nå dem, så du kan mærke resultaterne på din bundlinje.
Har du sælgere ansat i virksomheden, hvis primære arbejdsopgave er at mødes med kunderne for at sælge dit produkt eller din ydelse? Ja, så er mødebooking at foretrække over direkte telefonsalg.
Med mødebooking får du en professionel og veluddannet mødebooker til at kontakte potentielle kunder for en indledende samtale. Det lyder måske enkelt, men det er langt mere omstændeligt end blot at gribe røret. Mødebookeren forbereder sig ved at sætte sig ind i dine kundeemner, undersøge hvilke beslutningstagere, der skal træffes aftaler med og bruger sin tid og stemme på at komme forbi rækken af receptionister og sekretærer, så vedkommende kan booke et kvalificeret møde til dine sælgere – et møde hvor der rent faktisk er potentiale for et salg.
I fællesskab finder vi frem til de kunder, du gerne vil have i hus, og sammen opsætter vi en række retningslinjer for, hvem der er relevante at booke møder med, og hvilke informationer dine sælgere skal have på forhånd for at kunne forberede sig bedst muligt.
Hvor stor en opgave skal du have løst, og er det et nu og her-projekt, eller har du brug for kontinuerlig assistance fra dit telemarketingbureau? Spørgsmål der alle sammen er relevante, når du skal vælge, hvem der skal være din samarbejdspartner.
Mens nogle bureauer har flere hundrede ansatte fordelt over hele landet, har andre bureauer færre medarbejdere, der alle har deres gang på samme kontor. Der er fordele og ulemper ved begge løsninger, så derfor er det vigtigt at vælge den model, der passer bedst til dit temperament.
I en lille virksomhed får du en tættere kontakt til den eller de telefonsælgere, der repræsenterer din virksomhed, men samtidig vil et mindre telemarketingbureau være mere følsomme overfor store kunder. Modsat kan et stort telemarketingbureau håndtere rigtig mange opkald dag efter dag – måske også internationalt – men til gengæld mister du følelsen med de personer, der skal sælge dit produkt.
Den stemme dine kunder møder i telefonen er ikke din – den tilhører en telefonsælger, der repræsenterer dig, og derfor er det vigtigt, at du finder en sælgerprofil, der matcher dit produkt og din virksomhed. Det er alt andet lige lettere for både sælgeren at sælge, hvis vedkommende kan identificere sig med produktet, og for kunden at købe, hvis denne kan mærke, at der gemmer sig en oprigtig interesse bag stemmen.
Brug derfor noget tid på at overveje, hvilke ønsker du har til din telefonsælger, så du kan spørge de respektive telemarketingbureauer, om de kan tilbyde et passende match.
Det kan virke formålsløst at kigge på, hvordan ancienniteten er hos de respektive bureauer, men det er ikke desto mindre relevant, hvis du vil sikre dig et godt samarbejde. Derfor – har sælgerne en gennemsnitlig ansættelsestid på 2 måneder, 6 måneder eller længere?
Salg handler om mennesker, og de bedste mennesker vælger at være der, hvor der er gode forhold. Ancienniteten siger noget om den interne kultur i et bureau, og selvom det umiddelbart virker ligegyldigt for dit salg, så er det ikke det. De bedste resultater skabes, når de mennesker, der sidder bag telefonen, trives.
Tror du os ikke? Hos Copenhagen Telemarketing har vi valgt at gå forrest i branchen og skabe gode vilkår for vores medarbejdere. Vi mener, at det skal være sjovt at gå på arbejde – det er den eneste vej til ekstraordinære resultater, der også holder på den lang bane.
Hvis resultatet af din telemarketingstrategi udelukkende måles på antallet af opkald foretaget til potentielle kunder, kan et hvilket som helst bureau klare opgaven. Du skal være mere krævende end som så, og du skal altid vælge en samarbejdspartner, der aktivt går ind i dialogen omkring, hvilke KPI’er der bruges.
Relevante KPI’er kan for eksempel være:
I arbejdet med at vælge telemarketingbureau er det vigtigt, at du er opmærksom på, om din kommende partner sender dig dagsrapporter og/eller ugentlige rapporter, så du kontinuerligt kan følge med i salget.
Husk i denne forbindelse, at salget kan svinge meget fra dag til dag, så det er samtidig essentielt med en vis portion forståelse og tålmodighed fra din side, ligesom det er vigtigt, at bureauet løbende tilpasser strategien, så de aktuelle resultater kommer i hus.
Når du er igennem screeningen af relevante telemarketingbureauer og har besluttet dig for at gå i dialog med en eller to af dem, skal du være opmærksom på, om du kan få en testperiode, inden du binder dig til en længere kontrakt.
Bureauets villighed omkring din testperiode er en god indikator for, hvor meget de selv tror på opgaven som helhed. Du skal naturligvis også selv være parat til at byde ind, så du ikke stiller urimelige krav – en testperiode er en gensidig aftale, hvor bureauet løber en risiko ved at få en lavere indtægt per salg, mens du løber en risiko ved at investere dine hårdt optjente markedsføringskroner.
I forhold til testperioden kan du med fordel få afstemt følgende:
Der kan være flere elementer, du ønsker at få på plads, inden du takker ja til at afprøve et samarbejde, og jo flere ting, der bliver afklaret allerede inden opstart, jo bedre er chancerne for et godt forløb for både dig og telemarketingbureauet.
Har du din egen kundeserviceafdeling, eller leder du efter et telemarketingbureau, der ikke udelukkende tilbyder telefonsalg og mødebooking, men som også kan håndtere den efterfølgende kundeservice for dine kunder? Det er et essentielt spørgsmål, og uanset hvad svaret er, skal du som minimum sikre dig, at der er styr på kunderejsen umiddelbart efter salget.
Når telefonsælgeren har gjort sit arbejde og fået en ny kunde i hus, hvad sker der så herefter? Hvordan foregår den videre rejse, så kunden får en sammenhængende oplevelse og ikke bider mærke i, at det er et bureau, der varetager salget?
Du kan med fordel spørge ind til følgende:
Når du bruger telemarketing som salgskanal, er det vigtigt, at alle medier spiller sammen, så kunderejsen bliver sammenhængende og uforstyrret, og der må ikke være forskel på kommunikationen ude i bureauerne og internt i din virksomhed.
Fra direkte telefonsalg og mødebooking over inbound og outbound telemarketing til leadgenerering og markedsanalyser. Telemarketing er en omfattende branche, der byder på mange forskellige ting, og groft sagt har telefonsælgeren sværere kår end nogensinde før – men betyder det, at telemarketing er en døende salgsteknik?
Nej. Men det direkte telefonsalg skal planlægges, håndteres af professionelle telefonsælgere og udføres som en del af en større marketingstrategi. Gør du til gengæld det, kan du opnå en effektiv salgsproces med telemarketing, som kan give dig flere kunder og større omsætning – for ikke at nævne et bedre indblik i din målgruppe.
Der skal ikke herske nogen tvivl om, at der i Danmark er delte meninger om telemarketing. Mens det for nogle virksomheder er en stærk salgsmuskel, der hver måned genererer store beløb, er det for andre virksomheder mindre relevant.
Samtidig er der den personlige holdning, der florerer blandt de fleste private forbrugere; nemlig at det er irriterende at blive ringet op på ugentlig eller månedlig basis af telemarketingvirksomheder.
Hvis vi skal adressere problemerne, så skyldes førstnævnte, at det ikke er alle virksomheder og produkter, der egner til at blive solgt gennem telefonen, mens sidstnævnte skyldes, at den telefoniske telemarketing ikke er tilpasset godt nok til målgruppen.
Hvad kan du så gøre, hvis du gerne vil have succes med telemarketing?
Det er i virkeligheden ret enkelt, hvis du spørger os: Du skal lægge en klar telemarketingstrategi, og du skal have en skarp og tydelig definition af din målgruppe – og så er det helt essentielt, at du får opsat en række KPI’er, så resultaterne bliver målbare. Det er svært at måle succes på mavefornemmelser.
1) Telemarketingstrategi
Du skal have styr på detaljerne, når du sætter gang i telemarketing. Hvad er det helt specifikt, telefonsælgeren skal sælge, hvem skal det sælges til og hvornår skal det gøres? Er der eksempelvis tale om direkte telefonsalg af produkter eller ydelser, har du brug for hjælp til mødebooking – og hvilke informationer skal du i så fald have tilbage sammen med mødetidspunktet – eller har du brug for hjælp til at udsende og følge op på invitationer til møder, events eller seminarer?
2) Målgruppesegmentering
Har du sendt et nyt produkt eller en ny ydelse på markedet, er du som virksomhedsejer naturligt begejstret; du tror på produktets plads på markedet, og du kan tydeligt se nødvendigheden af det.
Her skal du bare huske, at det ikke er alle andre, der har det lige sådan. Når du skal markedsføre dit nye produkt, skal du ramme den rigtige målgruppe – alternativt kommer telefonsælgeren til at ringe forgæves mange gange – og det gør du ved at lave en målgruppeanalyse.
I målgruppeanalysen skal du identificere:
Målgruppeanalysen danner baggrund for hele telemarketingkampagnen og sikrer, at telefonsælgeren kun ringer til relevante kunder.
3) KPI’er
Det er fristende at sætte gang i telemarketingstrategien med det samme, så du kan få boostet salget, men der er én ting, som skal være på plads, før du kan måle, om salgsarbejdet er en succes eller ej – nemlig KPI’erne.
Hvad afgør, om telefonsalget eller mødebookingen er en succes for din virksomhed? Er det antallet af leads, reelle salg, relevante møder i kalender eller antallet af fremmødte til dit arrangement?
Vælger du os som din samarbejdspartner, sætter vi i fællesskab en række mål op, og vi garanterer dig, at vores telefonsælgere arbejder dedikeret på at nå dem hver eneste dag – de er nemlig drevet af resultater, præcis som du er.
Afslutningsvis kan vi altså konkludere, at hvis du vil have succes med din telemarketing, er det essentielt, at der er styr på alle detaljerne – og det er her, Copenhagen Telemarketing kommer ind i billedet. Vi har mange års erfaring på området, og vi kan lave alt det nødvendige forarbejde, stille de kritiske spørgsmål og grave dybere i dine kundemener, inden vi sætter i gang. Og så har vi naturligvis branchens bedste telefonsælgere og mødebookere, som både har erfaringerne, vedholdenheden og viljen til at sælge.
Har du hørt sangen om, at telefonsalg ikke længere er aktuelt – at du kan nøjes med at gå den digitale vej, når du skal markedsføre dine produkter, ydelser og services? Så er du ikke den eneste, og vi er kede af at ødelægge det for dig, men det er desværre en stor løgn.
Langt de fleste iværksættere, virksomhedsejere og sælgere (ja, også sælgere!) frygter for den personlige opringning. Ingen ønsker at være til ulejlighed, og det er aldrig rart at blive afvist, og netop den frygt – frygten for at foretage opkaldet – har ført til den største løgn i salgsbranchen i dag; nemlig at direkte telefonsalg er dødt.
Faktisk vil vi vove den påstand, at det personlige og opsøgende salg er vigtigere end nogensinde før. Særligt hvis du formår at bruge det guld, der kommer fra din resterende markedsføring i kombination med proaktive sælgere, der ikke frygter opkaldet.
De gode telefonsælgere kender værdien af at gribe telefonen, få nye kundeemner i kalenderen og sælge det rette produkt til den rette kunde. De venter ikke, men springer ud i det, og med den tankegang er de (og du) allerede et skridt foran konkurrenterne.
Hos Copenhagen Telemarketing kunne vi aldrig drømme om at løfte røret uden at vide præcis, hvem vi skal tale med, hvad vi vil sige, hvordan vi ønsker at samtalen skal gå og hvilket resultat vi er ude efter.
Du bør altså lægge en plan for dit opkald, og tro os, når vi siger, at kun en lille procentdel af arbejdet med telefonsalg ligger i selve opkaldet. Det handler først og fremmest om planlægning, og du kan med fordel forberede:
Når du har rundet din salgstale af, skal du være klar på, at du enten vil få en direkte afvisning, opfølgende spørgsmål eller et ja tak til dit produkt. Uanset hvordan kunden agerer, skal du være gearet til at slutte samtale på professionel vis, og kunden såvel som du skal vide, hvad der skal ske fremadrettet; skal du ringe igen, skal der følges op på anden vis, skal kunden overgå til en kundeserviceafdeling etc.?
Det gode ved at have en plan for samtalen er, at du har et papir at kigge på, hvis klappen går ned – og det er i virkeligheden kun i netop dét tilfælde, du overhovedet må skæve til det. Resten af tiden skal du kunne tingene udenad, så din tale bliver flydende og let.
Telefonsælgerens værste mareridt er at blive sidestillet med den type sælger, som mange danskere forestiller sig i deres hoveder; en irriterende type der taler henover hovedet på modtageren, og som kun har salget for øje.
Du skal for alt i verden undgå at havne i ovenstående kategori, og det gør du ved at tilpasse din kommunikationsstrategi til modtageren. Hvad er det for en person, du har i den anden ende af røret, hvad er vedkommendes rolle i forhold til dit mål, og hvilken type virksomhed repræsenterer personen? Er det et menneske, der forholder sig bedst til fakta, eller skal der blødere værdier på bordet? I løbet af meget kort tid skal du kunne definere, hvilken profil du taler med, så du kan tilpasse både sprog og argumentation.
Det kan lyde som en svær balance, men hvis du er dygtig til at lytte, er det ikke så svært endda. Lyt til vedkommende, du taler med, og brug de informationer, du får, til at fortsætte en dialog. På den måde skaber du grobund for en personlig samtale, der adskiller sig fra førnævnte sælgermareridt, og det er første skridt på vejen mod en solid kunderelation.
Husk desuden at notere, hvad der bliver sagt undervejs i samtalen. Måske kommer du ikke i mål med salget denne gang, men til gengæld har du nyttige informationer til næste gang, så du ikke starter helt fra bunden.
Selvom du ved, hvem du skal tale med, er det sjældent, at du kan skaffe indkøbschefens direkte nummer på forhånd, og det betyder, at du skal igennem en såkaldt gatekeeper først – som regel en receptionist eller en sekretær – og det kan være svært. Her er det vigtigt, at du har forberedt en professionel icebreaker, der viser, at du ved, hvad du vil, men at du også respekterer den person, du taler med.
Din icebreaker skal bestå af en enkelt sætning, fx ”Jeg kan forstå, at du blandt andet har ansvar for…” (underforstået at vedkommende er travl og har en vigtig rolle i virksomheden).
Det kan være en fordel at øve dig på din icebreaker, så den sidder lige i skabet, og så skal du i øvrigt i løbet af et splitsekund kunne tilpasse den modtageren i den anden ende af røret – det er nemlig din første mulighed for at vise, at du ikke er som alle andre sælgere. Brug humor, og vær personlig, og vælg samtidig en icebreaker, der fortæller, at du har tænkt dig at få et resultat ud af samtalen, også selvom du ikke nødvendigvis bliver stillet videre til rette person i første omgang.
Det er nemt at fyre en sludder for en sladder af i telefonen og håbe på, at din personlige charme er nok til at lande et salg, men det er ikke den bedste strategi, hvis du vil have succes på den lange bane. Telemarketing er udbredt, og der er mange telefonsælgere om buddet, og hvis du ikke er kort og præcis, mister du kundens fokus med det samme – ingen falder længere for en charmerende stemme, der forsøger at skjule det egentlige mål.
Derfor: Vær kort og præcis. Hvorfor ringer du, og hvad vil du have ud af samtalen?
Hvis din introduktion indeholder ovenstående to punkter, er der klare linjer fra starten, og så ved modtageren, hvad det handler om. Alternativet er, at du får irriteret kunden, inden du overhovedet er nået til at tale om selve produktet, og det tjener du ingen penge på.
Din introduktion bør komme i umiddelbar forlængelse af din icebreaker og på den måde udgøre samtalens indledning. Du kan for eksempel formulere dig med et ”Jeg ringer til dig, fordi…” eller ”Det, jeg gerne vil, er at…” – uanset hvad du vælger, bør din indledning aldrig vare mere end 20 sekunder sammenlagt. Herefter skal du give modtageren plads til at svare.
Tro det eller ej, men din stemme ændrer sig alt efter, om du står op eller sidder ned. Står du oprejst, får stemmen en friskere og mere dynamisk klang, og det smitter af på din præsentation.
Hvis du har svært ved at tro det, så forestil dig, at du har siddet 4 timer foran skærmen, mens du har talt i telefon med først den ene og så den anden kunde. Du er træt, du synker sammen i skuldrene og det er fristende at læne sig tilbage i kontorstolen for at give kroppen lidt ro. Du er træt – og det kan man høre i telefonen. Din fysik har altså indflydelse på din stemme, ligesom den også har indflydelse på din ageren; ligner du én, der er ved at give op, så er du allerede halvvejs mod at tabe salget.
Et andet lille tip som også er mærkbart i telefonen: Smil! Ikke i overført betydning – du skal vitterligt smile, mens du taler med kunden, for det kan høres på din stemme, der er langt mere imødekommende, ligesom du generelt har lettere til et grin og en glad samtale, hvis smilet allerede er på.
Vi har talt om icebreakers, introduktioner og formuleringer, og man foranlediges nemt til at tro, at telefonsælgerens vigtigste kompetence er at kunne tale. Det er vigtigt, men der er én ting, der er endnu vigtigere – nemlig at du kan lytte.
Der er ikke noget mere irriterende end en sælger, der taler og taler og taler. Side op og side ned om alt det, vedkommende kan tilbyde, og først efter flere minutter får du en mulighed for at byde ind med spørgsmål – hvis du da orker, for på det tidspunkt er du nok så træt af vedkommende, at du hellere lægger røret på.
Din vej til succesfulde resultater i telefonen går gennem pauser. Du skal give modtageren tid til at tænke og ikke mindst tid til at tale. Lyt til vedkommende, notér hvad der bliver sagt, og brug informationerne til at skabe en personlig og nærværende dialog.
Taler kunden ikke af sig selv, kan det være svært at håndtere pauserne, der hurtigt bliver akavede, men her er det dit ansvar at få samtalen til at glide. Stil spørgsmål, vær nysgerrig på kundens situation og virksomhed og sørg for, at det ikke er selve salget af dit produkt, der bliver omdrejningspunktet for hele samtalen.
Den gode samtale er defineret ved at være en dialog, der går begge veje. Det er ikke kun dig, der skal snakke. Tværtimod faktisk. Derfor er nysgerrighed en essentiel del af telefonsamtalen, og du kan med fordel have fem gode spørgsmål klar, inden du ringer op til kunden.
Her taler vi naturligvis ikke om spørgsmål som ”Hvad synes du om vejret i dag?” eller andet i den dur – det skal være spørgsmål, der får kundens tanker i den rigtige retning; altså hen mod dit mål. Hvis kunden selv sætter ord på sine behov, virker du ikke anmassende, og når du viser interesse, skaber du mulighed for den personlige samtale, der ofte er nødvendig for at vinde et salg.
Når du planlægger dine spørgsmål, så husk, at de skal være åbne. Du må endelig ikke lægge svaret i munden på kunden – det gavner hverken dig, samtalen eller dit salg.
En god historie fanger altid – især hvis du er en dygtig fortæller. Samtidig er reelle kunders erfaringer langt mere håndterbare end gisninger og forestillinger, og netop derfor skal du have gode eksempler på hånden, inden du ringer op til kunden.
Hvilke lignende kunder har haft samme behov, og hvad var løsningen i deres tilfælde? Med referencecases inddrager du markedet som helhed, og det sætter din kundes situation i perspektiv og gør det lettere at tage stilling til det produkt, du ønsker at sælge.
For at gøre det nemmere for dig selv kan du lave en liste over specifikke kundehistorier, du kan plukke af, når det er aktuelt, men du kan også sagtens henvise til en kunde, du har haft i telefonen tidligere på dagen. Sidstnævnte gør samtalen mere unik og nærværende, og det vil kunden kunne mærke – og igen; det er den personlige relation, der skaber salget i telefonen.
Som telefonsælger skal du indlede med den korrekte icebreaker efterfulgt af en kort og præcis introduktion, du skal være skarp på dit pitch, have styr på spørgsmålene og samtidig være både nærværende, omstillingsparat og hurtig til at spore dig ind på kundeprofilen – men der er én ting mere, du for alt i verden skal: Du skal styre samtalen!
Et telefonsalg glider let af hænde, hvis du ikke formår at holde fokus. På én og samme tid skal du tale, lytte, være nysgerrig og gå i dialog, mens du samtidig sørger for, at samtalen drejer sig om det, du kan tilbyde kunden – nemlig at løse vedkommendes problem. Bliver du i tvivl undervejs, så kig på den plan, du udarbejdede, inden du ringede kunden op; hvad ville du have ud samtalen?
At du skal styre samtalen i den rigtige retning, betyder ikke, at du skal skynde dig. Tværtimod. Du skal stadig lytte og give kunden tid til pauser, men du skal sørge for, at dine spørgsmål hele tiden retter fokus mod målet.
I denne del af processen er du langt med din telefonsamtale, og nu begynder det at blive vigtigt, at du mærker efter, om der er potentiale for et salg. Som tommelfingerregel siger vi, at der går ti nej’er på ét ja, og derfor er det vigtigt, at du får afsluttet samtalen, hvis du kan høre, du ikke når i mål. Men gør det på en ordentlig måde – venligt og professionelt – du ved aldrig, hvornår du skal tale med vedkommende igen.
Du havde et mål med dit opkald, og det var at sælge. Selvom det er let at lade sig rive med af samtalen, og det er svært at få sagt de sidste ord, hvor du spørger, om kunden er interesseret i dit produkt, så SKAL det gøres. Du skal være tålmodig og vente på den rette åbning, men når den er der, skal du slå til! Og du skal ikke være bange for at få et nej – vi får dem hele tiden, og det er ikke sjovt, men det er nødvendigt for at nå frem til den kunde, der siger ja!
Vi ved godt, at det kan være svært at afslutte, men hvis du har indledt samtalen med udgangspunkt i vores guidelines, har du været ærlig fra begyndelsen. Det betyder, at det ikke kommer bag på kunden, at du forsøger at lukke handlen – og vedkommende kan altid sige nej. Gør han eller hun det, skal du naturligvis have en plan for, hvad du så gør. Kan du få lov at ringe på et andet tidspunkt eller følge op på anden vis, eller kan du få andre informationer, der gør, at du alligevel får værdifulde informationer at arbejde videre med?
Du skal naturligvis også vide, hvad du skal gøre, hvis kunden rent faktisk siger ja til dit tilbud. Hvad er det næste skridt, hvordan får kunden de nødvendige informationer og hvem skal gøre hvad for at sætte tingene i gang?
Hvis du er nået hertil, ved du allerede nu en hel del om telemarketing, telemarketingbureauer, telefonsalg og telefonsælgere generelt. Vi deler hellere end gerne ud af gode råd, så du får den bedste oplevelse med den effektive salgskanal, men hvad mere er – vi tilbyder også at håndtere din telemarketing.
Men hvorfor skal du vælge os frem for et andet bureau?
Det skal du, fordi vi har de bedste telefonsælgere i branchen. Det tør vi godt at sige! Og grunden til at de bedste af de bedste sidder hos os er, at vi gør det sjovt at gå på arbejde. Her er gode lønvilkår, godt kollegaskab og udvikling af den enkelte medarbejders talent, og det er der af to årsager:
Med Copenhagen Telemarketing som din samarbejdspartner, får du en effektiv salgsmuskel, der arbejder hårdt og målrettet på at skabe ekstraordinære resultater hver dag.
Hos Copenhagen Telemarketing har vi tre nøgleord, der kendetegner ethvert samarbejde med kunder: Sparring, kvalitet og resultater.
Sparring betyder, at vores arbejde med dine kundeemner planlægges og udføres i tæt samarbejde med dig. I fællesskab sætter vi retningslinjerne for, hvilke potentielle kunder der skal kontaktes, hvad der skal sælges og ikke mindst hvordan et vellykket salg afrundes og videreføres.
Kvalitet er essensen af vores arbejde; vi øger din omsætning med direkte telefonsalg, så du får flere kunder, og vi går altid efter solide kunderelationer, der bliver hos dig så længe som muligt.
Resultater skal være målbare, og det er de hos os. Vi opsætter KPI’er sammen med dig, og vi går ultimativt efter at øge dit salg og skabe kvalificerede leads.
Med struktur på din telemarketingstrategi kan både direkte telefonsalg og mødebooking være en værdifuld ressource i dit salgs- og marketingarbejde.
Vi har nøgleord, der beskriver vores samarbejde med kunderne, men vi har også nøgleord, der kendetegner vores tilgang til arbejdet med vores kunders kunder: Forberedelse, faglighed og respekt.
Forberedelsen er en essentiel del af hvert eneste opkald, vores telefonsælgere foretager. De sætter sig nemlig grundigt i den kunde, der ringes op til, så sælgeren ved nøjagtigt, hvem han eller hun skal tale med, hvad der skal siges og hvordan salget skal landes – alternativt hvilke oplysninger der er nødvendige for at kunne følge op senere.
Fagligheden er tydelig hos alle medarbejdere hos Copenhagen Telemarketing, hvor den enkelte kontinuerligt trænes i telefonsalg og/eller mødebooking. Vi har stor faglig stolthed, og vi sætter en ære i at møde kunden i øjenhøjde.
Respekten kommer til udtryk både internt i virksomheden og eksternt overfor både vores kunder og vores kunders kunder. Vi lytter, vi er nysgerrige, vi spørger ind og vi følger op – og når det kommer til salget, er det respekten og dialogen med kunden, der sikrer, at vi lander det salg, der øger din omsætning.
Vi har kort været omkring det, men vi siger det gerne igen; hos Copenhagen Telemarketing tror vi på, at medarbejdernes trivsel spiller en væsentlig rolle for kundens resultater.
Det betyder, at vi hver dag arbejder hårdt for at gøre netop vores kontor til det bedste sted at være. Vi ved, at jobbet som telefonsælger har et blakket ry, men det gør vi op med. Her er forholdene gode, her er rart at være, og kulturen gør det sjovt at komme på arbejde – kun på den måde kan vi i fællesskab skabe de ekstraordinære resultater, vi har sat os for.
Men hverken medarbejdertrivsel eller gode resultater kommer af sig selv, og derfor har vi omsat vores DNA til en række værdier, som hele organisationen forsøger at leve op til:
Vores værdier afspejles i vores samarbejde med kunderne, og hvis du kan se dig selv i dem, kan vi meget vel være det rette telemarketingbureau for dig. Det skader i hvert fald ikke at spørge – vi vil hellere end gerne fortælle mere om det, vi er bedst til!