Bliver du jævnligt forstyrret af irriterende telefonsælgere, der ikke respekterer dit nej, og hører telemarketing efter din opfattelse til i kategorien so last year? Mod alle odds har vi startet et nyt telemarketingbureau – vi mener nemlig, at der er brug for det...
Vi har hørt alle indvendingerne; telemarketing er passé, telefonsalg er dødt, mødebooking giver ikke kvalificerede salgsmøder og videre i den dur – du kan sikkert selv fortsætte listen. Det skal da heller ikke være en hemmelighed, at telemarketing som branche har skabt sig et blakket ry, der gør det svært at rykke ved den generelle opfattelse af salgsteknikken, men det ændrer ikke på det faktum, at vores erfaring fortæller os, at der er plads til endnu et telemarketingbureau.
Og ikke bare er der plads – tiden er også inde til at sætte en ny dagsorden, og det vil vi gøre med Copenhagen Telemarketing!
Det skal være slut med pistolsalg, aggressive sælgere og frugtesløse salgsmøder. Vi vil have kvalitet på banen, respekt for kunden og ikke mindst vil vi bane vejen for solide og langvarige kunderelationer for vores klienter. Og tro det eller ej; vi vil skabe gode arbejdsvilkår for vores medarbejdere, så det bliver sjovt at komme på arbejde – også som telefonsælger og mødebooker.
Som tommelfingerregel siger vi, at der går ti nej'er på ét ja, så et job som telefonsælger eller mødebooker vil i sagens natur føre til uendeligt mange afvisninger og dét dag efter dag. Betyder det, at man skal være af en helt særlig støbning, hvis man skal bryde sig om at arbejde i telemarketingbranchen? Ikke nødvendigvis – ikke hos os i hvert fald.
Vi kommer ikke udenom afvisningerne, så dem skal du naturligvis kunne håndtere, og du skal have samme tro, vilje og gåpåmod, når du ringer op til kundeemne nummer 27, som du havde, da du ringede op til kunde nummer 1 først på dagen. Men du oplever hverken pisk, skæld ud eller rullen med øjnene, fordi du får et nej, og din løn bygger heller ikke på antallet af salg eller opkald, du når i løbet af dagen – vi tror ganske enkelt ikke, det er den rigtige vej frem.
I stedet får du først og fremmest en god og solid grundløn, så du kan vægte kvalitet over kvantitet, og dernæst får du kontinuerlig træning i salgsdisciplinen, så du lærer at finde din vej til en god dialog, og så du får flest mulige salg eller møder i hus. Hos Copenhagen Telemarketing deler vi ikke bare vores sejre (for dem deler vi i den grad), vi deler også vores udfordringer, og vi møder hinanden i øjenhøjde også på de dårlige dage.
Kun på den måde bliver det sjovt at arbejde med telemarketing.
Det korte svar på overskriftens spørgsmål er ja! Telemarketing har i den grad en plads i verden; det er en unik salgsmuskel, der kan give dig flere kunder, tættere kunderelationer og ikke mindst en øget omsætning. Hvis du griber arbejdet rigtigt an, vel at mærke.
Mødebooking handler ikke om at ringe til flest mulige kunder i løbet af en dag, og telefonsalg handler ikke om at sælge hvad som helst til hvem som helst. Tror du det, skal du gå langt udenom telemarketing, for så vil du ikke mærke effekten alligevel.
Telemarketing – hvad enten det er telefonsalg eller mødebooking – handler om kvalitet. Det handler om at segmentere målgruppen, kontakte reelle potentielle kunder og med omtanke og respekt løse deres respektive behov. Hos Copenhagen Telemarketing ligger 80% af arbejdet med ét telefonsalg i forberedelsen. Vi ved nøjagtigt, hvem vi skal ringe til, hvordan vi kommunikerer på professionel vis og ikke mindst hvad der skal til for at lande et salg – og vi gør det altid i tæt samarbejde med dig.